Útkövetés

Címlap Iskolánk története

Statisztika

Tartalom találatai : 128867

Ki olvas minket

Oldalainkat 26 vendég böngészi

Iskolánk története - Oldal 4
Tartalomjegyzék
Iskolánk története
2. oldal
3. oldal
4. oldal
5. oldal
6. oldal
7. oldal
Minden oldal


1989 decemberében, – 30 éves jubileumi rendezvénysorozatot tartott az iskola.

 


1992-ben néptánc, moderntánc és népzene tanszakok alakultak. A táncművészeti ág megjelenésével szükségessé vált az intézmény alapító okiratának és nevének megváltoztatása.
Ekkor az iskola új neve: Városi Önkormányzat Zene és Egyéb Művészeti Iskola Püspökladány
1995. Lavotta Kamilla igazgatónő 36 év után nyugdíjba vonult. Lezárult egy korszak, de a több mint három évtized alatt gyökeret vert hagyományok azért tovább élnek. A visszaemlékezők soraiból kitűnik, hogy maradandó benyomásokat őriznek ebből az időből. Lavotta Kamilla jellegzetes személyisége felejthetetlen marad, mint korosztályok, generációk sokaságának nagyhatású zenei nevelője.

Az 1995/96-os tanévtől helyét Herczegh László igazgató vette át, aki ebben az időben némi változtatásokat vitt végbe. A régi csapat kissé megfogyatkozva, de azért folytatta munkáját. Az iskola ez idő alatt is igyekezett változatos formákat kitalálni a hatékony zenei nevelésre. Élénk zenekari munka, sok kamarazenélés, és a pedagógusok igyekeztek minél több továbbképzéssel fejleszteni szakértelmüket. Az iskola szerkezetében is történt változás, Nagyrábé és Báránd kihelyezett tagozatok kikerültek az anyaiskola kötelékéből, csak Kabán folytatódott a tanítás.

1996. augusztus 18. Mesterkurzus leendő zenészeknek. /Fuvolatábor – Matuz István/
Nyaranta, a hangszeres játék mesterei szerte Európában számos zenei továbbképző tábort vezetnek. Ezek sorában foglalt helyet Püspökladányban – a Zene és Egyéb Művészeti Iskolában - immár harmadik alkalommal megrendezett fuvolakurzus, amelyet a városból elszármazott Matuz István fuvolaművész vezetett. A kurzus résztvevői között külföldi – közép és felsőfokú tanulmányokat folytató - diákok, hallgatók is megtalálhatók. A tábor tematikája hangszerismeret és hangszerjáték, valamint olyan ismeretek, tapasztalatok birtokába juthattak a résztvevők, amit a tanintézetek falai között nem tanulhattak meg.

1999 októberében ünnepeltük iskolánk alapításának 40 éves évfordulóját, mely alkalommal intézményünk kilépett a névtelenség homályából, és felvette Csenki Imre nevét. A névadó ünnepség Győrfi Lajos szobrászművész alkotásának - Csenki Imrét ábrázoló dombormű – leleplezésével kezdődött. Csenki Imre (1912-1998) Püspökladány szülötte, a magyar vidék e térségének kimagasló, a mai napig egyetlen európai szellemiségű zeneművésze, karnagy, zeneszerző, népzenekutató, tanár, Kossuth-díjas Kiváló Művész, a Magyar Állami Népi Együttes Énekkarának alapítója, művészeti vezetője.
Az ünnepségen ott volt Csenki Imre lánya, Csenki Éva, valamint két unokája Szilasi Alex, és Szilasi Veronika.
Az intézmény falán lévő domborművet, a Kossuth-díjas karnagy nyomdokaiba lépő unokája, Szilasi Alex zongoraművész leplezte le. 
Munkásságát, jelentőségét méltóan ismertette a helyi, megyei, regionális, országos sajtó és média.
A Csenki –családtól a név mellé egy zongorát is kapott ajándékba az iskola, melyet a névadóról elnevezett teremben helyeztek el.


Az 1999/2000-es jubileumi, millenniumi tanév pedagógiai, szakmai szempontból az egyik legeredményesebbnek bizonyult. Az iskola fennállásának 40 éves évfordulója alkalmából megújult az intézmény épülete és környezete.

Az 1999/2000-es jubileumi tanévben a Csenki Imre Művészeti Iskola létszáma:
25 pedagógus, 570 tanuló.
/Ebből a kabai kihelyezett tagozaton 79 növendékkel 4 tanár foglalkozik. Tagozatvezető: Szűcs Henriett/

2001. A Pedagógiai Program elkészítése
A közoktatásról szóló, többször módosított 1993. évi LXXIX. Törvény és a 27/1998. (VI.10.) MKM rendelet paragrafusai rendelkeztek az alapfokú művészetoktatási intézmények pedagógiai programjának elkészítéséről, tantervi programjának bevezetéséről.

2001. Herczegh László 38 évi munkaviszony, 6 évi igazgatás után ugyancsak nyugdíjba vonult a művészeti iskolából.
Mikor megkérdezték tőle, hogyan ítélné meg az elmúlt évek munkáját, így fogalmazott a Püspökladányi Hírek hasábjain (Részlet)

 

-    „Hasonlóan, mint egy operaelőadást, három felvonásban. Az opera nemcsak a zenés színházat jelenti, hanem szolgálatot, segítséget vagy valamivel való foglalkozást, fáradozást. Az „első felvonásban” – mint tanár -, az egykori növendékek zeneelméleti felkészülését, felvételüket segítettem közép és felsőfokú iskolákba. ………  a „második felvonásban” az iskolavezetés szerteágazó ügyeit sikerült rendezni. ……… a „harmadik felvonásban” 1995 őszén azt a célt tűztük ki magunk elé, szeretnénk, ha Püspökladánynak olyan művészeti iskolája lehetnénk, melynek van arca, karaktere, ami élesztőként működik a város életében, ami segíteni tud Püspökladány jó hírének, hírnevének erősítésében. … amire érdemes odafigyelni a kívülállónak, amely szakmailag eredményes tud lenni.”

Ezt a nemes célkitűzést 1999-ben az iskola névadásával, az ünnepség megrendezésével sikerült megvalósítania. A rendezvénynek országos visszhangja volt, soha nem tartózkodott egy időben annyi élvonalbeli zenei szakember Püspökladányban, mint ezen az októberi délutánon.